Banner o Transnistrie
Table o contents
The banner o the Moldavian Soviet Socialist Republic served as the republic's banner till the dissolution o the Soviet Union in 1991. When Moldovae became independent, some places in Transnistrie refused tae fly the new Moldovan banner an continued tae fly the banner o the Soviet Union. Continued uise o the banner o the umwhile Moldavian SSR wis popular an it wis offeecially reintroduced as the banner o Transnistrie in 2000.
For govrenment uisage, anerlie the state banner is valid. But Transnistrian law permits the uise a simplified version o the banner for non-govrenmental uise (i.e., personal an commercial uisage), athoot hammer an sickle an red starn, an athoot regard tae shape or size. The maist common size is still 1:2, but 2:3 versions hae an aa been uised.
The presidential banner is a 1:1, yellae fringed version o the ceevil banner wi the coat-o-airms in the centre. The current version wis adoptit on 18 Julie 2000 an replaced an earlier version datin frae 1997.
A customs banner is an aa in uise bi Transnistrian customs. It is a primarily green banner wi twa red baunds at the bottom. The central pairt o the banner is dominatit bi the seembol o Transnistrian customs.
In 2009, a proposal wis discussed in parliament tae replace the ceevil banner (plain red-green-red) wi a new banner, carryin three horizontal stripes in the colours white, blue an red, being amaist identical tae the banner o the Roushie Federation, but wi different aspect ratio (1:2 insteid o Roushie's 2:3). The reasons statit for the chynge o the banner include the desire tae create closer ties wi Roushie, a guarantor o Transnistrie's unthirldom frae Moldovae. In a 2006 referendum, 97.2% o Transnistrians votit in favour increased association wi Roushie. The new banner wad be uised alangside the current state banner.
See an aa
- Gaceta de Banderas
- Moldova.org: Transnistria considers broadening its state symbols (5 May 2009)
- Supreme Council - parliamentary news: On state insignia (2 June 2009)
- Supreme Council - parliamentary news: Reaffirming commitment to harmonization of PMR and RF legislation (28 May 2009)
- Law on State Symbols of the PMR as of 16 March 2006. (Roushie) Iurist. Retrieved 12 December 2006. This link did not work on 9 September 2008
- President's website for state flag (Roushie)
- Parliament's website for law on state flag
- Flagspot article about Transnistrian flag
- Flaggenlexikon article aboot Transnistrian banner