5 October 1910 revolution
Prior tae the coup, Prime Meenister João Franco stepped doun an gaed intae exile. New elections war hudden, but factionalism preventit the formation o a stable government. On 1 October 1910, a visit bi preses Hermes da Fonseca o Brazil providit a pretext for extensive republican demonstrations. On 3 October the Airmy refused tae pit doun a mutiny on Portuguese warships anchored in the estuary o the Tagus River, an insteid teuk up positions aroond Lisbon. On 4 October, twa o the warships began tae shell the ryal palace, causin Manuel II an the ryal family tae flee tae Breetain. On 5 October, a provisional republican government wis organised wi the writer Teófilo Braga as Preses.
The revolution an the republic that it spawned war anticlerical an haed a "hostile" approach tae the issue o kirk an state separation, like that o the French Revolution, the Spainyie Constitution o 1931 an the Mexican Constitution o 1917. As pairt o the anticlerical revolution, the bishops war driven frae thair dioceses, the property o clerics wis seized bi the state, weirin o the cassock wis banned, aw minor seminaries war closed an aw but five major seminaries. A law o 22 Februar 1918 permittit ae twa seminaries in the kintra, but they haed no been gien thair property back. Releegious orders war expelled frae the kintra, includin 31 orders comprisin members in 164 hooses (in 1917 some orders war permittit tae form again). Releegious education wis prohibitit in baith primary an secondary school.
See an aa 
- History of Portugal (1834–1910)
- Lisbon Regicide
- Portuguese First Republic
- Timeline o Portuguese history (Fowert Dynasty)
- Timeline o Portuguese history (First Republic)
- Line o succession tae the Portuguese throne 1910
- Maier, Hans (2004). Totalitarianism and Political Religions, trans. Jodi Bruhn, Routledge.
- Jedin, Hubert, Gabriel Adriányi, John Dolan, The Church in the Modern Age, p. 612, Continuum International Publishing Group, 1981
Freemit airtins 
- OnWar.com, Armed Conflict Events Data Naval Mutiny in Portugal 1910
This Europe-relatit airticle's a stub. Ye can gie Wikipædia a haund bi eikin til it.